13
jun

Per seconde wijzer?

De provider van mobiele diensten Orange heeft een rectificatie moeten plaatsen. Het ging hierbij om een reclame waarbij deze provider ons probeert wijs de maken, dat als je een paar seconde belt, je ook maar een paar seconden verrekent krijgt.

Logisch, zou je zeggen… even los van het feit dat ze door de rechter op de vingers werd getikt over het feit dat ze ook een starttarief in rekening brengen. Na een klacht van KPN, trouwens.

Zonder enige moeite zou ik de rest van deze blog kunnen vullen met vergelijkbare gevalletjes ‘klantenmisleiding’, niet alleen van Orange, maar van alle providers.
Maar laat ik dat nou niet doen.

Wat mij persoonlijk meer intrigeert is waarom providers dit doen. Het moet toch inmiddels ook wel tot de heren en dames ‘marketeers’ zijn doorgedrongen, dat wij als klanten en gebruikers van hun diensten natuurlijk wel geinteresseerd zijn in de prijs, maar dat we de door de bomen het bos niet meer zien. En dat we dus er vanuit gaan dat de concurrentie zijn werk doet en dat de prijzen elkaar niet veel zullen ontlopen. En als je echt wilt weten (bijvoorbeeld omdat je grootschalig inkoopt voor je bedrijf), dan haal je er iemand bij, die het voor je op een rij zet.

Ik krijg wel eens het donkerbruine vermoeden, dat veel providers het zelf niet meer weten, waarom klanten kiezen voor hun diensten. Hoe ze zich moeten onderscheiden van hun concurrenten. Niet alleen qua ‘image’, maar ook daadwerkelijk.

Iets waarin KPN steeds beter slaagt. En nee, ze zijn niet altijd de goedkoopste.

Comments ( 0 )

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *