KPN en T-Mobil hebben aangekondigd dat er binnenkort geen ‘gratis’ mobieltjes meer uitgedeeld worden bij het afsluiten of verlengen van abonnementen.
Nou begint langzamerhand een groot gedeelte van de mensen die iets met telecom doen, wel te begrijpen dat gratis mobieltjes niet bestaan. En ‘vergoedingen’ of ‘bonussen’ betaal je natuurlijk ook gewoon uit eigen zak.
Het is natuurlijk een nobel streven van deze operators, om deze “zotheid” (zoals Marco Visser, directeur Mobiel van KPN het zelf noemt) uit de wereld te helpen. Dat maakt de markt – of in ieder geval de prijsvorming – meer transparant. En daar is iedereen blij mee.
Maar waar blijft het geld dat nu wordt uitgekeerd (wanneer u tenminste erom vraagt c.q. daarover onderhandelt…)? In de zak van de betreffende provider?
Gelukkig is en blijft er concurrentie. Het wordt dus eens te meer zorg om ervoor te zorgen de Totale Kosten in beeld te brengen en te vergelijken met het aanbod in de markt. Met of zonder ‘gratis mobieltje’, ‘vergoeding’ of ‘bonus’, als je niet slimmer bent dan je provider, betaal je het volle pond.
Comments ( 0 )