26
nov

Anders aanbesteden

Deze week twee berichten over twee verschillende benaderingen van hetzelfde probleem: hoe ga ik om met mijn telecomleverancier? Twee benaderingen waar de betrokken telecom managers zelf duidelijk niet 100% tevreden zijn met de tekortkomingen in de relatie.

Waar hebben we het over? Enerzijds is er het bericht dat alle provincies (minus 2) 1 miljoen gaan ‘besparen’ door een gezamenlijke aanbesteding van vaste en mobiele telefonie plus overige diensten. Het andere bericht gaat over de moeizame ‘huwelijksrelatie’ tussen Unilever’s telecom manager (Dhr. Niel Cameron) en BT.

Dhr. Cameron het heeft over: “Geen focus meer op TCO-reductie”, “vooral kijken naar wat goed gaat”, “Geen plan B mogelijk, om BT te verlaten”, “Niet opnnieuw aanbesteden maar af en toe benchmarken”, “Willen dat het werkt”. Duidelijk een ‘roeien met de riemen die je hebt’-houding, accepteren dat het niet optimaal werkt en er samen het beste van maken. Qua kosten, expertise, kwaliteit is het beter dan het was…

Peter de Zoeten -Senior Infrastructuur beheerder van de provincie Gelderland- wil efficienter kunnen aanbesteden, kosten besparen, specifieke wensen ingevuld krijgen en geen gedoe bij het overstappen naar een andere leverancier. Kortom: een volledige focus op de kostenkant van het inkopen van telecomdiensten. Het gaat hierbij om een contractwaarde van € 2 miljoen, dus nog geen 1% van Unilever contract (…).

Vertel mij maar wie er gelijk heeft…

Comments ( 0 )

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *