13
jan

U heeft een dekkingsprobleem

Dit is niet een quote van uw dierenarts tegen u (uw vrouw, vriendin…) aangaande uw shetlandpony, die maar niet drachtig wenst te worden. Nee, dit is wat uw Account Manager u als boodschap vanuit zijn organisatie u teruggeeft, in reactie op uw klachten over bereikbaarheid van uw mobiele telefoon binnen de muren van het kantoor.

U wordt niet gedekt; niet door uw mobiele provider, niet door de kleine lettertjes van de algemene leveringsvoorwaarden en ook niet door de regels van de overheid. U (!!!) heeft dus een probleem; uw provider wil wel, maar kan niet anders en u gaat dus betalen voor de oplossing. De enige troost is dat u niet alleen bent, getuige het artikel van Thijs Doorenbosch in AG van afgelopen week.

Het is aan mensen van buiten de branche vaak moeilijk uit te leggen: dat je een abonnement koopt bij een mobiele provider, maar dan absoluut geen garantie krijgt dat je ook daadwerkelijk kunt bellen.

Maar de Telekrom-werkelijkheid is nog sterker. Ik heb in de praktijk meegemaakt, dat -achterdochtige- telecommanagers van tevoren vragen naar de ‘dekking’ binnen hun kantoor. De provider overhandigt dan een meetrapport (dat je zelf mag interpreteren), waaruit moet blijken dat de dekking voldoende is. Overigens draaide ook dit bedrijf wederom zelf voor de kosten op, toen alsnog bleek dat er een serieus dekkingsprobleem was. Dit soort oplossingen lopen in de tienduizenden euro’s…
Wederom een pregnant voorbeeld van het verschil tussen de daadwerkelijke telekrom-praktijk en de prietpraat van de marketing-machines: “Altijd uw kantoor bij u… uw draadloze kantoor… altijd bereikbaar”. Behalve op uw eigen kantoor dan.

Zie ook: Artikel in TeleWiki over [[Dekking mobiele netwerken|Dekking van mobiele netwerken]].

Comments ( 0 )

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *